Lillkisse..

Igår morse upplevde jag det värsta jag varit med om i hela mitt liv..
 
Mamma, hennes kille och Vilma är i Spanien på klassresa så jag sa att jag och Marcus kan ta katten under de få dagarna så hon skulle få vara med personer hon känner. 
 
När hon kom till oss var hon rädd och det förstår man för det är ett nytt ställe, hon gömde sig och kom bara fram ibland. 
 
Måndag kväll kommer jag hem ganska sent, och jag och Marcus går och lägger oss samtidigt, runt 1 tiden på natten. Jag vill att Kisse ska sova med mig men hon vill inte, och hon brukar aldrig vilja det.
 
Jag vaknar runt 6 på morgonen, och kollar ner på golvet, där Kisse ligger jättekonstigt. Jag rör mig så tyst jag kan för att inte väcka henne, för jag ska ta en bild och skicka till Vilma. Jag ser att Kisse har ögonen öppna, men jag tänker att hon sover nog ganska hårt. Jag tar bilden och skriver "hon ser död ut :(" och skickar till Vilma, jag visste ingenting..
 
Jag lägger bort mobilen, och Marcus vaknar halvt. Jag sträcker mig mot Kisse för att väcka henne och sekunden jag tar i henne känner jag att hon är alldeles stel. Jag börjar skrika och gråta direkt. Hon är död.
 
Marcus flyger upp och måste kolla han med, han känner på henne och hon är som jag också kände; alldeles stel. Han kramar mig och även han börjar gråta. Jag kan knappt andas och skakar så hårt att jag inte ens kan knappa på mobilen, för jag har panik och måste få tag på någon. Veterinär eller någon annan.
 
Marcus springer upp och ska flytta henne så jag slipper se henne, men jag ser bara hur stel hon är. Hon måste ha dött då vi somnade, för dom stelnar efter cirka 4 timmar, och jag sov 5...
 
Exakt som hon låg på golvet, ligger hon när Marcus flyttar henne, med ögonen öppna och med benen rakt ut. Som en kattleksak, där benen går av om du tar i för hårt.
 
Han lägger henne i en låda och lägger ett påslakan runt om henne. Klockan är 6.30. Jag vill inte vara i lägenheten där hon ligger så vi går ut. Jag försöker få tag på pappa, och Marcus ringer sin mamma. Hon säger att vi kan komma dit med henne.
 
Vi åker dit och Marcus lägger henne i garaget. Vi har lugnat ner oss båda två, men inte helt såklart. Jag ringer morfar och mormor, jag vill att dom ska hämta henne. Dom låg och sov, men säger att dom kan komma och hämta henne för att kunna lägga henne i frysen tillsammans med Fanny, min andra katt som vi tog bort i vintras. Vi måste vänta på att marken inte är så hård innan vi kan begrava henne och därför hon har legat där så länge.
 
Tillslut kommer dom och jag får klappa Kisse en sista gång... 
 
Marcus mamma hjälper mig att ringa min mamma. Det kändes dumt att förstöra deras resa men jag klarar inte av att ljuga i flera dagar. Mamma berättar för Vilma, och jag önskar jag kunde krama om dom under tiden... 
 
Katten hade flera namn; Kisse, Simba, Tjockkisse och Lillkisse som var det vanligaste. Hon hann inte ens bli 4 år...
 
Det kom så plötsligt, och det är nog det som gör mest ont. Med Fanny visste vi om det, men att hitta Kisse död på golvet när man vaknar en morgon är inget man kunde tänka sig för hon mådde så bra innan...
 
Hoppas hon sover gott i alla fall.. Godnatt Lillkisse..
 
 
Anonym
2016-06-01 @ 22:12:21

❤❤❤❤




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0